עדות מצמררת: "יצאתי החוצה וראיתי מישהו עם פנים שחורות לגמרי" • האזינו  

    דוד לזר No Comments on עדות מצמררת: "יצאתי החוצה וראיתי מישהו עם פנים שחורות לגמרי" • האזינו  
    17:54
    14.05.24
    יונת קפלן No Comments on תסתכלו להם בצלחת: רבקה צפדיה בעצה מפתיעה להורים למתבגרים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (ראשון) ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי', סיפר שמעון בוהדנה, שכנם הקרוב של משפחות ששון ששבעה מילדיה נספו בשריפה האיומה שפרצה בשבת בביתם שבברוקלין – על הרגעים הדרמטיים הראשוניים בהם הוא גילה את הנורא מכל.

    שמעון בוהדנה, גר מול ביתם של משפחת ששון בברוקלין, הוא היה האדם הראשון שהריח את האש ושמע את צעקות הקריאה לעזרה: "היה זה בליל שבת, בסביבות השעה 12:00 בלילה, אני גר ממול הבית השל משפחת ששון. פתאום אני שומע צעקות של 'אש, אש, אש, אש', מיד אמרתי לאשתי שתפתח את החלון, הרחנו ריח מאוד חריף של עשן, לבשתי נעלים, ויצאתי עם הפיג'מה לרחוב", מספר בוהדנה.

    "איך שיצאתי, אני רואה  אני מישהו מולי עם פנים שחורות לגמרי, הייתה זו בתם של משפחת ששון – ציפורה – שקפצה מהקומה למעלה ונצלה", מספר השכן שבא ראשון לזירת האסון, "מיד צעקתי לאשתי שתכניס את ציפורה לבית ושתזמין במידי את כוחות ההצלה. ראיתי את הבית כולו בוער, נכנסתי פנימה ולא ראיתי כלום, מהצד השני ראיתי שענן שחור ענק יוצא מהבית, דבר שבחיים לא ראיתי", מספר השכן וממשיך, "רציתי לכל כיוון בלי לדעת לאן, וצעקתי לאנשים שיזמינו במידי מכבי אש, וכשהם הגיעו כבר היה מאוחר, הם הורידו גופה אחר גופה מהבית".

    על השאלה האם כוחות ההצלה הגיעו מהר אמר בוהדנה, "למרות שלי זה היה נראה שהם הגיעו אחרי הרבה זמן, הם טוענים שהם היו בזירה 3 דקות אחרי שהם הוזמנו".

    בוהדנה סיפר על התקווה שנגוזה: כשהוציאו את גופות הילדים – ראינו אותם שלימים והיינו בטוחים שהם עוד יישארו בחיים, אבל משיחה קצרה עם מכבי האש הבנו – שאין סיכוי לבן אדם להחזיק מעמד יותר מ30 שניות בכזו תופת".

    על המשפחה סיפר בוהדנה, "הם גרים איתו כאן בשכונה, הבנות שלהם לומדות ביחדת עם הבנות שלנו בבית הספר 'עטרת תורה', משפחתה מלאת חיים, ילדים מלאי אור, אנחנו לא מאמין, כל ילד שם היה פרח", לדבריו, הטראומה גדולה לכולנו, זה לא הלם זה שוק. אין מילים, אף אחד לא יודע מה לומר".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות